21 april 2010

Vem kan du vara, vill du förklara det för mig?

Okej, det här med kändisar som ser likadana ut fortsätter förbrylla mig, så jag måste bena ut ytterligare ett gäng dead ringers.

Kan för övrigt tillägga att Liam Neeson/Ralph Fiennes-traumat återigen slog till när jag var och såg "Clash of the Titans" härom dagen. Ett tag trodde jag att det var Liam Neeson som spelade såväl Zeus som Hades, men efter en stund fann jag mig och svor återigen över lagen om allas likhet. I alla fall deras.

James? Sam? Chris? Sam? James?... James? Chris?

Ryan who?


James Caviezel, Sam Worthington och Chris Evans är tre herrar som jag ärligt talat inte förstår vem som är vem av. Det förvärras givetvis ytterligare av att de ofta har skäggstubb och snaggat hår, nåt slags bl
asécendréhårfärg, generiska vit amerikansk (även om Worthington är aussie) man-dragen och att ingen av dem är dundermegakänd, och därigenom mer minnesvärd. Dessutom är de rätt mediokra rent talangmässigt, at that. Sen finns också Ryan Reynolds, som inte är helt olik de redan nämnda männen han heller, fast skillnaden med honom är att han har lite större haka. Och att jag inte har en aning om vem han är. Alls. Men liksom, kolla på dem, WHO IS WHO?

James? T-Bone?

På gamla dar har regissören James Cameron börjat bli mer och mer lik musikern T-Bone Burnett, och snart kommer de tu vara helt oskiljaktliga. Då kanske man kan hoppas på ett musik- och regisamarbete som heter duga, åtminstone? Men visst, jag ser skillnad på dem, trots att de är vansinnigt lika. I alla fall än så länge, men om utvecklingen fortskrider kan jag inte lägre vara så säker på vem som är vem egentligen. Kanske får hålla utkik efter var de är placerade? Bakom kameran: James, bakom gitarren: T-Bone. Easy peasy, Japanesy.

Maria? Trini? Did you do something to your hair?

Nu följer två relativt okända fröknar, men som ändock är frapperande lika varandra. Den ena har mörkt, lockigt hår och den andra har ljust, lockigt hår, som för att förstärka likheterna i ansiktsdragen, samt som nåt slags kosmiskt jävelskap för att mindfucka folk (mig). Blonda Maria Pitillo spelar bombnedslaget Olivia Honey i "En Hon-djävuls Liv och Lustar" och reporterflickvännen från "Godzilla", samt svishar tydligen förbi i en handfull andra välkända filmer, medan Trini Alvarado återfinns i "The Frighteners", samt syns som en av March-systrarna i senaste remaken på "Unga Kvinnor", och i princip inget mer. De borde slagit sig samman och delat på karriären istället, så hade deras resumé varit dubbelt så lång. Logiskt.

I'm of Danish descent, and of that I am proud!

Och för att sätta mig själv ännu närmare senildemensens rand, så har jag också börjat röra ihop Viggo Mortensen med Mads Mikkelsen, inte för att de är så himla lika, utan helt enkelt på grund av att bägge är av dansk härkomst, och snygga. Men vafan, Le Chiffre - Aragorn, not the same guy. Hur svårt kan det vara egentligen? Ibland undrar jag vad som händer inne i mitt huvud, alltså.

Etiketter: , , ,

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

hahahahahaha de där karlarna i början var ju helt fantastiska. Jag känner igen allihopa men jag tror jag alltid trott att de är samma person hahahahahahahahaha

18:26  
Blogger Anna Nio:

Marre: I KNEW IT, jag är inte ensam! :D

18:44  
Anonymous mats:

Annars är ju Charlie Hunnam i Green street hooligans och nu senast i Sons of Anarchy tokigt likt dansfjollan Channing Tatum från Step Up. Fråga mig inte ens varför jag sett den senare (filmen). :)

13:18  
Blogger Anna Nio:

Mats: Haha, ja det var de fan, till och med namnen är ju lika, det är upplagt för förvirring och spring-i-dörrar-fars!

...och en dag, när du minst anar det, ska jag fråga varför du sett "Step Up", hähähähä. :D

13:43  

Skicka en kommentar

<< Home