12 september 2010

I am beautiful, no matter what they say

Nu är det så, att jag fått mig en sån häringa Beautiful Blogger Award (men seriöst, vem kom på det namnet, VEM?) inte bara en, utan två gånger den senaste tiden. Otacksamt vore det väl då av mig att inte uppmärksamma mina fränders uppskattning av mig och min blogg (den här gamla trasan!) genom att föra facklan vidare. Så därför gör jag det. Nu.

Los reglos:
1. Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den

2. Tacka och länka till den som nominerade dig

3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem

4. Berätta sju intressanta saker om dig själv

Så, on the behalf of punkt två får jag säga tack och bock till Sanna och även till Surskägget & Vrångmannen, för att ni bereder mig denna nätlycka, tackar, tackar. :) Nästa steg är alltså att skaka fram hela sju andra som förtjänar samma ära som förunnats mig. Jag har dock försökt spåra ursprunget till den här awarden, men fastnat hos nån töntig kristen människa som verkar ha delat ut den till en annan likvärdig religiös tok redan 2008. Oh well, jag får anta att religiösa undertoner blaskats bort genom åren, så jag tjongar vidare priset.

Eftersom jag så sent som i april gjorde ett inlägg med andra bloggar som jag tycker om, så refererar jag till det för vidare utläggningar kring the who's and the what's, och raddar bara upp några av de berörda parterna igen, närmare bestämt sju stycken. Återanvändning FTW.
Fördelen med att driva envåldsstyre i sin blogg är att man får göra som man vill. :D

Mina nomineringar till Beautiful Blogger Award är alltså, utan inbördes ordning:

Mård På Öppen Gata
Cupcake Carny

Like A Bad Girl Should
Trettioplus
Wayne Nilsson
Elsa Billgren
NioTillFem

Och såklart Skäggis & Vrångis, och Sanna, men de har ju redan fått sina awards från annat håll.

Sista punkten handlar då om att förtälja sju intressanta saker om mig själv, vilket jag inte förstår vad det har med saken att göra. Och dessutom, vaddå intressanta? Det beror väl på vem som frågar, och vem som lyssnar? Men jaja, jag kör nåt slags lightversion, here goes nothing.

1. Jag har fortfarande samma klädstorlek(-ar) som när jag var ungefär 16 bast.
2. Jag har flyttat 25 gånger i mitt liv.
3. Jag ägde min första dator när jag var ungefär 25. Den jag knapprar på nu är mitt livs andra.
4. Jag kan inte se spy-scener i filmer, inte ens totalt överdrivna á la "Meaning of Life"-fettot. Jag blir spysjuk själv om jag tittar.
5. Jag har aldrig kört en bil i hela mitt liv.
6. Jag kan lyfta en människa som väger omkring 85 kilo, själv är jag en stadig 48-kilosbrud.
7. Jag gör ingenting som jag inte vill, if given a choice. Grupptryck biter med andra ord inte på mig.

Etiketter: , , ,

6 Åsikter

Blogger mikebike:

Bra lista! Det var här hos dig jag hittade Like a bad girl should. Mycket bra. Din blogg är förresten mycket bra. En ganska nytillkommen favorit för mig.

09:43  
Blogger Anna Nio:

Mikebike: Åh, det var många fina ord på samma gång, tack så mycket. :)

13:22  
Blogger Mård:

Amen GUDARS SKYMNING här rådnas det rådney vill jag lova. Min första award tror jag. Hallonvinet korkas upp på stubberten! Tack och bock!

22:51  
Blogger Anna Nio:

Mårdo: OM NOM NOM, klart det ska hallonvinas för en sån dutti skribent som du! Skål och varsågod!

23:19  
Blogger Vrångmannen och Surskägget:

Spyscenen i Team America är inte på topplistan då :)

16:05  
Blogger Anna Nio:

Vrångis & Skäggis: Inga spyscener, INGA! :O:D

21:20  

Skicka en kommentar

<< Home