29 december 2008

Årets sista helg

Helgen som var måste räknas till en av årets bästa. Eller så är jag lite partisk för att jag har ett guldfiskminne och inte kan komma på vad jag gjort alla andra helger under det här året. Men oavsett så blev fredagen en relativt spontan utekväll, efter att vi fått nys om att Klubb Gås skulle ha Swahilli Bob's-folket (eller, en av dem i alla fall) som plattvändare, och för att ja, det kändes som en bra idé helt enkelt.

Så jag, Jocke, och Rulle hörde oss för med folk lite smått, och det verkade finnas intresse för utgång, om än något svalt. Andrea var bakis som en julräv men ville ändå leka, så vi samlades i hennes lilla gryt, tillsammans med söta Saskia, och senare joinade även Kribba. Eftersom Systemet inte hade mage att ha öppet blev det folle-fest för hela slanten - plus lite bögigt rödvin som Addi hade till de som ville ha - men det gjorde faktiskt ingenting! Folle var min gamla trotjänare i många år förut och jag har verkligen saknat den mjuka, stabila myskänsla som följer med en redig dos 3.5%. :D


Paddan, Kribba och Rulle = kärlek. :D

Till Gåsen kom även Matte, Janne, Ellinor, Jossan, Phil och Mattias, bland andra, vilket ledde till en sjukt lyckad kväll. På hemmafronten blev det lite mindre lyckat senare, dessvärre, men inget som inte gick att lösa, vilket gjorde lördagens ligga-kvar-i-sängen-i-en-evighet-stund så mycket bättre. Det är en sak jag värdesätter så otroligt mycket med mitt hjärta; Att vi på morgnarna kan ligga kvar och prata och kramas och verkligen bara ha det så sjukt bra att det i vissa kretsar nog är lite oförskämt. Och plötsligt har en timme gått, eller kanske två. Älska helgmorgnar i sängen, helt enkelt!

Lördagskvällen bjöd (nåja, jag blev bjuden i alla fall, vilket jag tackar så mycket för) på middag med Martin och Emlan på Narknoi. Godaste spaghetti i staaadaa! (Fast det är thaimat, inte spaghetti, ber om ursäkt om jag förledde någon där.) Under middagen diskuterades bland annat VHS, varpå Martin insåg att han kunde donera sin VHS-samling till mig eftersom han ändå inte tittade på den eller hade någon video kvar! Jocke erbjöd sig att skjutsa hem dem till Haninge efter maten, så kunde vi dessutom plundra videoteket direkt. Ka-ching! Joy! Älska att vara den sista envisa videonörden - alla ger mig sina gamla filmer for free! :D

Söndagen blev en oplanerad social dag här hemma, då både Andrea och Rulle kom hit och blev bjudna på nyttig ugnspannkaka, medan vi tittade på de återfunna skatterna av ett gammalt Ricki Lake-avsnitt som handade om vampyrer, som jag skrapat ihop bland Martins f.d. band! Åh, jag älskar att se "koola" subkulturella människor på talkshows, samt otrogna, slampiga, white trashy, och jättefeta suckers. Jag vältrar mig i deras olycka! :D Senare kom även Sebbe hit, och vi kollade på alltid underbara "Äppelkriget", snackade strunt, och åt chips med våra vänner. Sjukt värd söndag, på det hela taget!

Tre bra dagar i rad, I had dem, and I loveded dem.

Etiketter: , , ,

3 Åsikter

Blogger andreadoria:

i lovded them too! <3

16:49  
Blogger Dallerberg:

Är ditt nyårslöfte ATT INTE SKRIVA ELLER!"?!??!?!?!??1+1+1 :D

02:05  
Blogger Anna Nio:

AAA D E D!11!!1 :D Nej, det är det inte, jag ska försöka skriva mer igen!

12:06  

Skicka en kommentar

<< Home