26 augusti 2009

Hur bra som helst

Jag tycker om Elsa Billgrens blogg, främst för att den alltid, även när den kan innehålla något jobbigt eller hemskt för författarinnan själv, är positiv och uppåt. Positiva människor finns det för få av där ute. Jag lånar ännu en idé från henne; Att lista saker jag är bra på, helt enkelt!

Jag är bra på att...
  • skriva
  • se situationer och problem från flera håll
  • inreda
  • ha ögonmått för mindre saker, från någon centimeter upp till omkring tre-fyra meter stort spänner det
  • kunna film
  • göra blandband
  • dansa fult med flit
  • organisera
  • rapa
  • lära mig, och förstå, andras stilar
  • baka sockerkaka
  • ge bort personliga presenter
  • börja på ny kula
  • smsa snabbt
  • göra grimaser
  • lära känna nya människor
  • städa
  • matcha och styla
  • hitta andras borttappade saker, hos dem
  • skratta alldeles för högt
  • dagdrömma
  • göra listor

Etiketter: , ,