26 februari 2010

Come out to plaaay-ay!


David Patrick Kelly är en livlig liten (1.68) skådis som jag tycker mycket om. Här följer hans fem bästa roller, i mitt tycke.

#5 "Wild at Heart"
#4 "The Crow"
#3 "Commando"
#2 "The Warriors"
#1 "Twin Peaks"

Han får oftast spela ondskefull och mer eller mindre galen, vilket han också gör med bravur. Och Twimpan kan inte annat än vara hans bästa, förstås - jag älskar DPK som Jerry Horne, den islänningsflörtande, ostgrisätande och galne brodern till Benjamin Horne. Faktum är, att varje gång jag ser honom i en film eller serie, så säger jag högt "Det är Jerry!". Så TP-skadad är jag.

Etiketter: , ,

4 Åsikter

Blogger anna:

åh jag älskar jerry!
jag vet inte om det är hans röst, eller sättet han pratar på, men åh jag älskar honom :D

"ben, where are those hickory sticks?"
http://www.youtube.com/watch?v=TJ45a1tagPk

14:27  
Blogger Anna Nio:

Anna: Jag med! Haha, åhhh, ostgrisen! Jag älskar det här! "Ginny and Jenny down by the river!" :D <3

14:31  
Blogger xgerms:

så jävla bra jao!

13:47  
Blogger Anna Nio:

Xgerms: Yum!

18:55  

Skicka en kommentar

<< Home