16 mars 2008

Copy cats

Okej, så trean ska börja visa en ny serie. Den handlar om fyra väninnor. I New York. De är modeintresserade, framgångsrika karriärkvinnor. De har ett vulgärt språk. Några av dem är singlar. De knullar. De har olika hårfärger. De är 35+. De är attraktiva. Har vi inte sett det här förut? Allvarligt talat, hur patetiskt kan det egentligen bli? Kunde de inte valt åtminstonde TRE kvinnor, eller kanske att de bodde i LA? Vad är det för nöt som knäckt den här brainiacidén till seriekopia egentligen? Till och med musiken som spelas i trailern låter ju som förlagan!

Originalet

Såhär lät det på idékläckarfabriken när invändningarna började hagla: "Amen asså hallå göbbar, vi har ju en ASIAT med i vår serie, det är ju HELT ANNORLUNDA då! Åsså äre en av brudarna som är GIFT! Öh-höh-höh!" Jag blir så trött. Fram för originella tv-serier, nej till kopior och urlakade koncept, nej till dejtingprogram, poker, sport (alltid!), och dessa jävla ring-och-vinn-analklåda-shower med nån apa som håller låda non stop i tre timmar om absolut ingenting medan folket där hemma KLURAR och KLURAR över ord på fem bokstäver. Skräddarn säger nej, bestämt nej.

Kopian.

Etiketter: , , ,

8 Åsikter

Anonymous Anonym:

Haha, vad heter den nya serien? :D

08:21  
Blogger Anna Nio:

"Cashmere Mafia"! Inte ens namnet är särskilt catchy! :D

13:16  
Anonymous Anonym:

Ooh, det känns verkligen B... Inget jag kommer lägga ner tid på. Jag ogillar i vilket fall att börja se serier ett avsnitt i taget, jag är alldeles för "gemigmer!-ig" för det, eller så tappar jag intresset. Nej, ge mig en säsong (minst) att moffla i mig på några dagar så är jag nöjd :)

14:32  
Anonymous Anonym:

När får vi en serie om fyra killar som knullar runt och snackar om tjejer? Aldrig, jävlar vilket liv det skulle bli.. Inte för att jag har något intresse av det heller, bara en liten poäng. Allt handlar om pengar, sex and the city gick väl bra så då gör de en kopia på skiten.

15:13  
Anonymous Anonym:

Det värsta är ju nästan att det kommer YTTERLIGARE en serie på samma tema, har dock glömt bort dess namn just nu.

21:50  
Blogger Anna Nio:

Nett: Jag är tvärtom, gillar inte att se allt på ett bräde alls. Men jag ogillar säsonger ändå, en gång i veckan funkar absolut för min del. :)

Evildoer: Hm, det närmaste är väl Entourage i så fall. Men jag hade gärna sett en sån serie!

Ålen: Du skämtar? Cheezus! Enough! :O

21:58  
Blogger Captain Kelly:

Lipstick Jungle är i typ exakt samma stuk, förutom att de är 3 karriärskvinnor istället. :P

15:36  
Blogger Anna Nio:

Caro: Haha, de har i alla fall gjort en marginell ansträngning att få till en förändring, då. :D

15:51  

Skicka en kommentar

<< Home