01 april 2008

Tecken på att man börjar bli gammal i den subkulturella svängen

Plast i håret är fult.
Killar som ser ut som tjejer är fult.
Trehundra piercingar i nyllet är fult.
Emo är fult.
När folk ställer håret, så ser det mest ut som en lite morgonrufsig variant av en Svenne banan-fripp. Detta är fult, för att inte tala om sjukt jävla mesigt.
En massa remmar och flärpar på kläderna är fult.
Punk = skejt?
Brandings är fult.
Tokio Hotel och andra liknande band är fula.
Lackkläder är fult.
Skärsår är fult. Och idiotiskt.
Att försöka se gullig och liten och docksöt ut när man väger 150 kilo är fult. Och öh, omöjligt. :D
Frisyrer som ser ut som att man sprayat dem på plats ute på en pir är fula.
Goth = rejv?
Skrikiga extentions i en bas av naturligt hår i naturlig färg är fult.
Gummikläder är fult.
Att tro att man är asiat när man inte är det är fult.
Scarifications är fult.
Goggles i pannan är fult.
Bortrakade ögonbryn och påmålade streck nånstans farligt nära hårfästet är fult.
Gothic lolita är fult.
Synth = rejv?
Pro ana är fult. Och stört.
Cyberdog är fult.
Överdoseringar av Hello Kitty är fult.
Cheap Monday är, let's face it, oftast fult.
Om du läser den här listan och blir upprörd, är du, med största sannolikhet, ful. Go cry, emo kid.

Etiketter: , , ,

20 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ha ha, ord syster, ord! :D

05:30  
Anonymous Anonym:

Haha ha. Du har så jävla rätt, jag som trodde jag bara började bli tråkig...

08:38  
Blogger Sofia:

AHHHH!! Overload of truth!! :D

ALLT stämmer! Jag såg för övrigt en tjej i 150-170 kg-klassen som hade en kjol som skulle sett liten ut på mig, på sig! WOH! vilken jävla resa! jag förlorade mig helt i det universum som skvades fram mellan hennes lår...vilka var lika stora som min midja (jag skämtar inte). hon hade klätt sig gotic-lolitasöt...och det funkade öh, sådär... :(((

jag kunde inte sluta glo! det var som solen...

20:03  
Blogger Sanloko:

MoHAHAha, ja jag VET att det är fult att skriva mohaha när man skrattar men kan inte låta bli efter det här fulbriljanta inlägget. Du är ROLIG (men inte ful)! :-D

22:37  
Anonymous Anonym:

instämmer!!

22:56  
Blogger Anna Nio:

Bror: Hell yeah. :D

Nett: Snarare börjar du skåda ljuset. :D

Fia: Aaaah, jag ser det framför mig, det gör ONT. :O

Sanna: Inte då, klart man ska skriva "mouhahaha" if it's called for. Jag använder det ofta! :D

Och tack (och TACK!)! :D

Anonym: Göttans!

02:50  
Blogger Martin:

Jag håller med dig lite!
Fast jag tycker ändå den här killen är jävligt znygg!
http://ugglaboy.bilddagboken.se/

09:24  
Anonymous Anonym:

...själv hänger jag inte alls med i den här nya japanska vågen, vad är grejen med den? Försökte få en kompis som har lite mer koll att förklara vad det var. Han sa att J-rock är tämligen taffligt framförd punk med gapig sång som växelvis sjungs på japanska och växelvis på så dålig engelska att skillnaden i hörbarhet mellan de bägge språken är minimal! Så, som sagt, vad är grejen? :D

17:05  
Blogger Anna Nio:

Far: HAHAHAHAH, fast samtidigt AIIIEEEH! :D:D:D

Erik: Nä, vem hänger med i den svängen egentligen? Ett visst mått japaner som försöker sig på engelska kan ju vara underhållande, som till exempel Guitar Wolf (klysch-koola nog att vara med i den underbara filmen "Wild Zero"), eller Takashi Miikes spaghettiwestern-epos "Sukiyaki Western Django".

J-rock låter i övrigt onekligen som en totalt värdelös subkulturstrend, lika gott att man inte har nån koll på skiten. :D

18:44  
Anonymous Anonym:

Är det emo att ha plast i håret? Är inte det nån annan subkultur?

Jag känner mig mest väldigt förvirrad (och väldigt gammal) över alla de här nya stilarna. Hör de ens ihop med musik som back in the days?

Bra blogg förresten, hittade hit från Cicci.

13:13  
Blogger CINDERALLEY:

Allt det där var i och för sig fult för 10 år sedan också :D

14:55  
Blogger Anna Nio:

Emma: Vad vet jag? Jag gjorde bara en lista på subkulturella fula saker, oavsett subkultursinriktning. Fult är fult, by any other name. :D

Åh, tack. :) Öh, Cissi? Jaha, c-logg, okej, nu är jag med i leken igen. Jag vet inte vem hon är, men hon gillar min blogg, haha. :D

Sanna: Självklart var det så, men det fanns inte i lika stor utsträckning då, alltså såg man det inte lika mycket och fick inte lika infekterade eye sores av skiten. När jag var sexton och började upptäcka synth så fanns det inte en kotte med färgglada kläder - för att inte tala om tillika hår - inom en tio mils radie i de kretsarna, I kid you not. :D

16:27  
Blogger Unknown:

Hahahahahaha, åh Anna du är bäst & har så rätt!!

21:30  
Anonymous Anonym:

Puh, jag duckade alla saker faktiskt. Betyder det att jag är snygg eller en annan sorts ful helt enkelt? :P Förövrigt håller jag med dig om de flesta punkterna :)

23:47  
Blogger Anna Nio:

Sabina: Hurra, jag är bäst! Sånt gillar jag! :D *kråmar sig*

Evildoer: Du får låta ditt eget samvete bestämma den saken. :D

00:09  
Blogger Kanalisera:

Klockrent! Och ett tillägg:
Att försöka se gullig och liten och docksöt ut när man väger 150 kilo är fult. Om man är normalviktig också.

22:17  
Blogger Anna Nio:

Kanalisera: Indeed. :D

22:19  
Anonymous Anonym:

WORD.

det enda jga har att tillägga är - män med rakade armhålor känns jävligt fult med faktiskt.

00:04  
Blogger Anna Nio:

Linda: Ew! Ja, absolut! Fast det faller nog in under normala människor och är inte nödvändigtvis en subkulturspryl, dock. Men ja, definitivt otäckt och osnyggt. :D

01:51  
Anonymous Anonym:

jaha så du tycker så?! jag är en punklolita/sweetlolita blandat med goth och jag älskar det! du får tycka vad du vill, men om någon säger att lolita är sexigt eller provocerande dödar jag den personen för lolita är det meningen att man ska ha så lite hud att synnas som mögligt :) jag har hört det för många gånger ;) //JaGGg - the most klantiest ;)

20:00  

Skicka en kommentar

<< Home