20 september 2009

Mr Bean


De fem bästa filmerna med alltför underskattade bönan Michael Biehn är som följer:

#5 "Tombstone"
#4 "Terminator"
#3
"Planet Terror"
#2
"The Abyss"
#1 "Aliens"

Men glöm för allt i världen inte klassikern "Navy Seals", som i en SVT-sändning av "Clerks" för många år sen resulterade i översättningen "Marinens sälar". Gotto love it. Dessutom flimrar herr Böna även okrediterat förbi i "Grease", säger oraklet Imdb. Där ser man.

Etiketter: , , ,

5 Åsikter

Blogger Verbal Kint:

Ja, jag håller med; han är väldigt underskattad. Tycker din lista är helt rätt, förutom plats nr 3, eftersom jag inte sett "Planet terror" än... Shame on me!
"Marinens sälar"!? Hahaha! Love it!

08:50  
Blogger Medelklassman:

Marinens sälar? Aaahahaha.

Tufft!

11:26  
Blogger Anna Nio:

Verbal: Ingen fara, du har hela livet på dig att se den, så brukar jag tänka om de filmer jag inte sett än. :)

Hahaha, ja, eller hur? Helt fantastiskt gubbigt översatt! "Marinens sälar, vad tusingen menar de med det? Nåja, jag skriver väl det då. *muttermutter* Dagens ungdom!", tänker jag mig att den intet ont anande översättaren sa för sig själv när han jobbade med den. :D

30+: Det är såna stunder man lever för, hahaha. :D

11:31  
Blogger anna:

jag har varit smygkär i honom sen jag såg terminator första gången. mmmm michael :D

13:03  
Blogger Anna Nio:

Det förstår jag så väl, han är ju en böna!

13:27  

Skicka en kommentar

<< Home