18 januari 2010

Nattvard

Jag måste fråga en sak: alla dessa filmer som visas på alla dessa kanaler, mitt i nätterna, natt efter natt - vem är det som ska se dem?

Jag vet inte hur många gånger jag har svurit över att något jag vill se visas på någon okristlig tid som 03.35 en tisdagsnatt. Va? Vad är det för sätt? Att de visar serier på sena kvällskvisten ända fram i svinottan har jag inga direkta problem med, serierna visas allt som oftast i repris på någon aningen mer dagtidslevande tid. Men filmerna visas inte i repris (utom vissa som de kör och kör med jämna mellanrum tills jag är helt säker på att filmen går av, oavsett vilket format de har den i).

Jag har funderat kring saken och kommit fram till att det är ett av följande möjliga scenarios som är lösningen på gåtan (Cluedo mode: on):
  • TV-bossarna är sömnlösa själva, och mycket, mycket själviska. Alltså främjar de andra insomniacs genom att sända massa prakt när ingen sund människa står på benen längre. Elakt.
  • Ledningen på varje TV-station är samtliga vampyrer, och kan givetvis alltså inte vara uppe annat än mitt i natta. Logiskt, om än en aning otroligt. Hur stort filmintresse har vampyrer, egentligen?
  • De bryr sig inte om vad de visar mitt i natten, och den som sätter tablåerna är en komplett kretin som väljer att visa "Skruva den som Beckham" och "Se Upp för Dårarna" på sebara tider, men förlägger potentiella guldkorn som "Hawaii, Oslo" och små oslipade nostalgiska pärlor som "Shout", samt klassiker som "Notorious" på ohemula tider.
Nu ska jag bara sätta mig med armarna i kors och invänta ett svar, and it better be damn good. Tills dess gissar jag på det sista alternativet. Det stämmer tyvärr väldigt väl in med det välkända faktumet att folk är idioter. Jävla folk.

Etiketter: , ,

5 Åsikter

Anonymous bror:

Har du provat att spela in filmerna kära syster? T om jag klarar ju av det...:P

20:13  
Blogger Anna Nio:

Om det nu inte var tvunget att finnas digital-tv numera hade det gått utmärkt, men nu kan varken jag eller Jocke koppla ihop skiten så att kanalerna dyker upp på videon. Tväromöjligt, och fruktansvärt irriterande!

But that's beside the point, de kan ju inte rimligen schemalägga med åtanken att "folk nog kommer spela in"!

21:58  
Blogger andrea:

Jag tror på ditt förslag nummer tre.

Det här är ytterligare ett bevis på att människor är hjärndöda får som helst vill ha snabb, easy entertainment som inte tvingar dem tänka så mycket.
Tv-bolagen vet väl dessvärre om att "Skruva Den Som Beckham" får fler tittare än "Notorious".

Lösningen är helt enkelt att få folk att uppskatta bra film i större omfattning, så att skitfilmerna visas nattetid istället. Det är ditt kall! ;D

13:23  
Blogger Anna Nio:

Ja, det är nog så, men det är sorgligt och tröttsamt! Och en gång i tiden var det ju de stora massorna som såg "Notorius", så det är inte som att det är en svår film direkt. Men mänskligheten blir bara dummare och dummare, mer och mer lättköpt, usch. :( Så The Church of Great Movies skall sprida sitt evangelium! Hallelujah! :D

15:35  
Blogger andrea:

AMEN! :D

15:51  

Skicka en kommentar

<< Home