22 januari 2011

Filmcitat #8

Oy vey, me hearties! Nu har jag skrapat ihop tjugo nya (nåja, nya för tävlingen i alla fall) filmcitat som det gäller att spika! Förra omgången har fortfarande några repliker som ingen lyckats placera, för den som känner att det inte räcker med de sprillans nya minnesvärda ord jag serverar er nedan. Antar att alla intreserade är bekanta med förfarandet vid det här laget, men just in case så får ni regelboken serverad once again.

Regler: Inget fuskande, inga sökmotorer, inga viskande experter som matar en med information. Det enda man vinner är den inre glädjen i att ha rätt, så fusk är med andra ord lika meningsfullt som slikt förfarande i patiens, bantning, tandvård eller andra saker som enbart gäller ens personliga välmående och lycka. :D När man tror sig veta källan till något eller några citat så skriver man ut nummer och titel i kommentarerna, så berättar jag snarast huruvida man vet man vad gläfser om, eller inte - även detta i kommentarsfältet. När ett citat är plockat skriver jag ut det i fetstil. Fet som i ja mon, fett rätt, len! Alles klar?

1. "You know, you're the tallest short guy I've ever seen."
2. "He's not the Messiah, he's a very naughty boy!"
3. "And you are to refer to me as 'idiot', not 'you Captain'! ...You know what I mean!"
4. "-Hey, hey, what are you, from the press?
-No, no, we're from Orlando.
-I don't believe it, I got tourists photographing the body!"
5. "I'm really sorry your mom blew up, Ricky."
6. "-Well. It's not the Hoover dam.
-I know it isn't, it was built by the pilgrims."
7. "Well, hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things right now: Jack and shit... and Jack left town."
8. "You can go suck a fuck!"
9. "I'm a Derek - Dereks don't run!"
10. "I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle!"
11. "Wow, he's really in love with himself, and I thought it was just a summer romance."
12. "-What's wrong with his rabbits, man?
-They're not rabbits, they're hens.
-Nah - rabbits!
-Well, if they're rabbits, where are their ears?
-That's what I'm sayin'!"
13. "-You're the only person in the world I can count on. Cause I know that no matter what, you'll always be here.
-That's what you think. I'm leaving town."
14. "-Who's that?
-Mr Crane, my history teacher, and he's very nice.
-HE is an asshole.
-You haven't even spoken to him yet!
-Charlotte, I don't need to speak to him. He's driving an Edsel, for chrissakes!"
15. "-Perhaps you should embroider a red A on your wardrobe, you abominable tramp.
-Perhaps you should get a wardrobe, you abominable twat!"
16. "-You don't like raisins?
-Not really.
-Why?
-They used to be fat and juicy and now... they're just twisted. They've had their lives stolen. Well, they taste sweet, but really they're just humiliated grapes. I can't say I'm a big fan of the raisin council."
17. "Now if you’ll excuse me, I’m going to go on an overnight drunk, and in 10 days I’m going to set out to find the shark that ate my friend and destroy it. Anyone who wants to tag along is more than welcome."
18. "That guy did not just get off the fucking couch. If he did, I want a couch like that."
19. "-You are the wind beneath my wings, man!
-Hey, did you ever know that you're my hero?"
20. "I look like you wanna look. I fuck like you wanna fuck. I'm smart, capable, and most importantly: I am free in all the ways that you are not."

Etiketter: , ,

19 Åsikter

Blogger Septikemi:

Hah, 2an kunde jag direkt - Life of Brian! Min favvofilm fo'evah :P

I övrigt är jag usel på filmcitat så jag lämnar över till de bättre vetande...

21:54  
Blogger Anna Nio:

Septikemi: Haha, så rätt så, och en sjukt rolig film dessutom! :D

21:56  
Blogger Yvette:

JAG KAN TVÅ!! JAG KAN TVÅ!! JAg brukar aldrig ta dom här!

8. Donnie Darko
20. Fight Club

22:03  
Blogger Anna Nio:

Yvette: Your time has come, hurra! Helt rätt, bra jobbat. :D

22:07  
Blogger .perpotator:

4. Spaceballs (hoppas/tror jag)

22:16  
Blogger Anna Nio:

Perpotator: Hmmm, är du säker på att du menar nummer 4 för den titeln...? ;)

22:19  
Blogger anna:

15 tror jag är easy A och 16 är ju benny and joon!

22:36  
Blogger Henrik:

3. Spaceballs
7. Army of Darkness
9. Bad Taste
12. Four lions

22:43  
Blogger Anna Nio:

Anna: Jajamensan, två för två, bingolingo! :D

Henrik: Alla rätt, strålande, strålande! :D

22:46  
Blogger .perpotator:

nej jag menade nummer 3 dårå. skyller på min feber och ofungerande hjärna för tillfället.

23:30  
Blogger Anna Nio:

Perpotator: Jag förstod nästan det. Du får dela på poängen med Henrik, helt enkelt. Inga sura miner här inte, alla ska vinna! :D

23:33  
Blogger Wayne:

Jag kan inte en enda. Därför har jag en egen tävling just nu där alla är bra och där alla får vara med. Så det så!

15:28  
Blogger Anna Nio:

Wayne: Du är en sån god och fin människa. God-god-i-good-good!

15:34  
Blogger CINDERALLEY:

6 = Due Date?
17 = Life Aquatic

Woot woot!

18:38  
Blogger Anna Nio:

Sanna: Spot on för bägge, woho! :D

18:42  
Blogger CINDERALLEY:

Kom på en till! 18 är från The Fighter.

23:38  
Blogger Anna Nio:

Sanna: Jaaaaa, it sure is! :D

11:31  
Anonymous Surskägget:

Enda jag kunde var 20 och den var redan tagen. För att vara en så stor filmnörd som jag är har jag väldigt dålig koll på repliker. 19 skulle möjligtvis kunna vara I Love You, Man. Kanske.

16:41  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Det är inte din dag, helt enkelt. :D Ja, det hade det absolut kunnat vara, men så är icke fallet, tyvärr.

19:26  

Skicka en kommentar

<< Home