11 mars 2009

And that's to laugh and smile and dance and sing

My god. Livet går verkligen upp och ned och upp igen. Fördelaktigt vore, om det stannade uppe. I alla fall ganska länge. Men jag är glad att jag vänder ansiktet uppåt igen i alla fall. Jag vill opp, jag vill opp, sa rosenknopp!

Min vana trogen måste jag göra bra eller anus-listor, förstås. I'm squealing with joy över att det bra slår sockorna av det dåliga i mängd. Det gör det sura äpplet lite kanderat, mmm.

Bra saker:


Jag
får delta i nåt slags utvecklingsprojekt för sjukskrivna, som syftar till att hjälpa dem (mig) tillbaka till världen (löpande bandet) genom att sätta in parallella resurser, individuellt anpassade efter varje deltagare.
Jag verkar ha naturlig fallenhet för thaiboxning, vilket jag kan träna i korta, intensiva pass när jag orkar, tillsammans med Jocke, här hemma.
Jag har lärt känna en kalastrevlig tjej, som är tatuerare, och jobbar på samma gata där jag bor.
Jag är jättepepp och har massa bra idéer till nya tatueringar, som förhoppningsvis duktiga nya kompisen kan nåla in i min hud.
Jag har varit med att starta upp ett potentiellt skitroligt fritidsprojekt med några av mina finaste tjejkompsiar.
Jag är några ynkliga poäng ifrån att bli Guldmedlem i Bioklubben, vilket innebär första tjing till förhandsvisningarna.
Jag ska se "Watchmen" på fredag, äntligen.
Snart kommer Wolverine-filmen, älskade "Coraline" (OMG, den ligger på #244 på IMDb's Top #250 just nu!), "Terminator: Salvation" och en potentiellt skitball gangsterfilm med Johnny Depp och Christian Bale på bio.
Jag har dragit igång tandläkeri och andra nödvändiga läkarbesök, för saker som jag borde fått åtgärdade för evigheter sen men inte orkat ta tag i. Förrän nu.
Jag har kommit upp i frikort inom sjukvården, vilket betyder att jag kan gå till så många läkare jag behöver utan att rädslas kostnaderna.
Jag kanske kan delta i en stresshanteringskurs med KBT-inriktning, som vårdcentralen håller i. Och den blir gratis, eftersom jag har frikort.
Jag känner mig inte alls lika nedtyngd och arg längre, praise the lord.
Jag ska gå på ett filmquiz på Pet Sounds Bar nästa vecka. Film och frågesport är två av mina favoritsaker i världen.
Om fem veckor åker vi till Istanbul på semester!
Om sex veckor har vi vairt tillsammans i ett helt år, hur gick det till? :D

Inte så bra saker:

Jag är fortfarande långt ifrån frisk.
Byråkratiska töntregler försvårar möjligheten att hitta en rymligare bostad avsevärt, samt att möjligheten att ens hitta boende i den här staden är i stort sett obefintlig.
Eftersom vi försöker spara undan stålar att ha under semestern är vi rätt fattiga fram till mitten av april. Och det går lite dåligt med sparandet också, dessvärre.
Det SNÖAR. Stoooop iiit!

All in all - I'm feeling very olympic today!

Etiketter: , ,

6 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Det är skitlätt att hitta boende om man inte är så petig ;)

Komsi komsi till botkyrka :D

02:35  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, nej, sorry, min petighet kvarstår där. :D

09:52  
Anonymous Anonym:

Härligt! Jag vill också smaka på uppåtheten! Kanske betyder det att vi ska flytta upp? Så det liksom blir i dubbel bemärkelse? *letar tecken* ;) Men super att höra att du har så många plus och att du orkar ta tag i saker! :)

14:14  
Blogger carcerii:

Tut i partyluren! Vi ska också se watchmen imorgon! :)

17:47  
Anonymous Anonym:

Ooh, låter finemang det snärtan! Men jag håller inte riktigt med om att det vita som fallit utomhus är dåligt. Blir så mkt ljusare nu..(när det inte riktigt hunnit bli vår/försommar ännu). Men så är jag ju sprungen från norr också så ;)

Men yay, för att du känner dig bättre!

haha, och ordverren är "pational" :D

00:03  
Blogger Anna Nio:

Helena: Klart ni ska, KOMSI KOMSI! :D

Madde: Woho! Fast vi ska gå den tidiga visningen, antar ni går den sena... Men vi får diskutera filmen imorrn! :)

Myran: Men din jävla norrlänning! :D

Ja, hurra hurra, tack!

Hahaha, min pational vet inga gränser!

11:18  

Skicka en kommentar

<< Home