16 september 2010

Filmcitat #6

Aaaaand we're back! Även om intresset för senaste filmquizet var minst sagt svalt, så betyder inte det att undertecknad tänker lägga ner (God no, honey, what kind of mother do you think I am?). Förra omgången står fortfarande och väntar på korrekta svar eller åtminstonde educated guesses, men kan du ingen av de minnesvärda (well...) replikerna, så kanske det finns några här som lagrats i hjärnan.

Regler: Two men enter, one man leave. Närå, men inget jävla fusk, det förtar hela poängen. Eftersom man inte vinner ett skit så tjänar man heller inget på att fejk-kunna - lite som att fuska i patiens, you know? När man vet, eller tror sig veta, så skriver man titeln eller titlarna på de nummer man känner igen i kommentarerna. Har man rätt får man en virtuell klapp på axeln och sen smäckar jag på fetstil på de avklarade citaten. Let's get it on!

1. "[to the cameraman] -I'd like to make her look a little more attractive, how far can you back up?
-How about Cleveland?"
2. "-You know who that was? Clint Eastwood!
-No! [gestures and speaks in Japanese]
-[speaks back in Japanese] Yes. Clint Eastwood."
3. "-Don't you just love Prince?
-More than life itself."
4. "Don't, for one minute, think that you've had any effect whatsoever on my panties."
5. "If it bleeds, we can kill it."
6. "-Tell me, how does a girl like you get to be a girl like you?
-Lucky, I guess."
7. "-Begging your pardon, but that just woldn't be proper.
-Proper?
-It's against my programming to impersonate a deity."
8. "-What about the world, Ronald, what would you like to do to the whole world?
-Burn it all."
9. "Confidence is high, I repeat: confidence is high."
10. "Wanna know what's a crime? Whoever defaced that work of art by painting it that color... ought to have his ass removed."
11. "Okay, I'm gonna run down some caucasians today."
12. "-Why, you concieted ape. I'm not that easy!
-I'm not that easy either!"
13. "-What's your name?
-...Mike.
-What's your name, Mike?
-Sam."
14. "-It's like touching your penis with your left hand.
-I don't have a penis.
-But you have a left hand."
15. "I have never met any really wicked person before. I feel rather frightened. I am so afraid he will look just like everyone else."
16. "Just fear me, love me, do as I say - and I will be your slave."
17. "As soon as he'd come he'd freak out: 'What are you doing? I'm not gay! If you tell anyone I'll kick your ass!'. The only reason I let him keep doing it is the man has a mouth like a hoover."
18. "I know you'd like to think that your shit don't stink - but it does! It does stink! Stinks like SHIT!"
19. "My whole life flashed before my eyes! Dude, I sleep a lot."
20. "-Oh my god: I've read that four out of five prostitutes are lesbians!
-I think I'd know if my wife was a lesbian.
-Why? You didn't know she was a prostitute!"

För den nyfikne: Quiz #1, Quiz #2, Quiz #3, Quiz #4, Quiz #5 (Nummer 5 kan man fortfarande gissa på, do it, come on, do it, do it!)

Etiketter: , ,

25 Åsikter

Blogger Henrik:

Jag kan 2,3 och 19. Tror jag.

07:47  
Blogger Tuss:

2. Lost in translation. (Nu tog jag den eftersom Henrik inte skrev mer!):P

07:50  
Blogger Henrik:

Är det inte Crocodile Dundee 2?

08:35  
Blogger Anna Nio:

Henrik: Haha, du måste ju skriva vilka titlarna är i så fall. :D Nummer två är helt rätt, skriv nu snabbt ut dina andra gissningar ocså! :D

Tuss: Nix pix, det är från, som Henrik mycket riktigt påpekar, "Crocodile Dundee II". :)

10:51  
Blogger Henrik:

Jag är för osäker för att lägga ut gissningar.

11:03  
Anonymous Anna Zentine:

17 - fick upp joshua jackson i huvudet. kan det vara Gossip ?

11:35  
Blogger Anna Nio:

Anna Z: Hoho, du är på helt rätt väg; Fel film, rätt skådis. :)

11:37  
Anonymous Anna Zentine:

Då måste det vara Cruel Intensions!?

13:08  
Anonymous Anna Zentine:

Shysst felstavning. IntenTions menar jag :)

13:09  
Blogger F:

6: predator. Den kan jag fan utan att ha sett filmen.

13:12  
Blogger F:

12 är någon Indiana Jones-rulle.

13:18  
Anonymous bror:

#7 är Jedins återkomst! Haha, jag kunde en! :D

13:55  
Blogger Anna Nio:

Anna Z: Givetvis är det den! Woho! :D

Chrull: Är du säker på att du menar nummer 6 där... ;D 12 är såååå bra gissat, men inte tillräcklgit specifikt! *HINT* :D

Erik: Yeaaaahh! Threepio i mitt <3! :D

14:04  
Blogger Henrik:

Jag såg Cruel Intentions för bara nån vecka sen. Uppmärksamhetsradie: 0.

16:43  
Blogger Henrik:

Det är förstås 5 som är Predator. Den var lite för enkel så jag låtsades som om den inte var med.

3 borde vara nåt av Kevin Smith.
19 får mig att tänka på nåt tecknat... Futurama? Fast det ska ju vara film. Hm. Äh.

Jag skäms lite för att jag inte kan mer. Borde ha en hämndtävling på min blogg.

19:45  
Blogger Anna Nio:

Henrik: Jepp, det är klart det är nummer 5 som är "Predator", men jag vet ju att min gode vän som skrivit nummer 6 av misstag egentligen menar nummer 5, om inte annat för att han bekräftade detta IRL ikväll. ;) Nummer 3 är inte Kevin Smith, utan en betydligt mer banal historia, och #19 är inte tecknad, tyvärr...

Hämndtävling låter både oroande och roande på en och samma gång. :D

01:25  
Anonymous Anonym:

4. 10 orsaker att hata dig
6. North by Northwest
20. Susan var är du?

19:19  
Blogger Anna Nio:

Anonym: Tre av tre rätt, ett lysande hat trick! :D

19:34  
Anonymous Madde:

20: Desperately seeking Susan. Önskar jag kunde fler men detta är helt klart inte min grej trots att jag ser mycket film... :)

19:40  
Anonymous Madde:

Men så var jag för sent ute ändå, haha!

19:41  
Blogger Anna Nio:

Madde: Crap, too late, ja! Men det var ju helt rätt i alla fall, good going! :D

20:28  
Anonymous Surskägget:

9: American Pie, the Sherminator hahahaha.
12: IJ & the Temple of Doom
13: Kan det vara så enkelt som I am Sam?
18: He's a social drinker!
Annars måste jag säga att utöver Rovdjuret och Jedin så var det inte mycket som kändes igen.

10:32  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Såklart det är the Sherminator! :D #12 och #18 klirrar också till i vinstpotten, men gällande nummer 13 var det inte så enkelt, men det hade varit skitkul om det var den, haha. Talk about giving away answers, ungefär, hahaha. :D

Hmm, om vi säger såhär: #10, #16 och eventuellt #19 kommer du med stor sannolikhet slå dig för pannan när du får besvarade... ;D

13:06  
Blogger Verbal Kint:

1. Kan det vara "Tootsie"?

10:43  
Blogger Anna Nio:

Verbal: Det inte bara kan vara så, det ÄR så, hurra! :D

12:16  

Skicka en kommentar

<< Home