16 februari 2011

In other news

Hej hörni, jag lovar dyrt och heligt att jag inte är död och inte har gått under jorden eller antagit ny identitet (även om det sistnämnda onekligen låter lattjo); jag har bara flyttat. Igen. Därför har jag knappt orkat göra annat än, ja, flytta, egentligen.

Vi kör en snippety-snappety lista på senaste nytt, vetja. Braskande rubriker och nakenchockar uteblir denna gång (reds. anm.):

  • Jag sover dåligt och orkar nästan inget, känns det som.
  • Jag harvar runt med myndighetskontakter för att flytta mig själv och alla mina papper och jävelskap, vilket tar tid och är tröttsamt. För att inte tala om hur tråkigt det är!
  • Jag försöker fortfarande packa på mig lite vikt igen efter min svängom med Crohns under 2010. Det går inte alls bra.
  • Jag har fortfarande inget jobb och ingen praktikplats.
  • CSN har, efter bra mycket tid och flera telefonsamtal, haft godheten att meddela att de inte ger preliminära besked alls. Öh, så, jag har väntat på nåt som inte finns. I onödan. Åh, min favoritsysselsättning, how did you know?
  • Jag hatarhatarhatar vintern och att den aldrig vill gå och dö.
  • Det drar förskräckligt i mitt nya rum, vilket förtar lite av glädjen över att ha ett eget, stort rum, förstås.
  • Jag har sju kronor att leva på.
  • Min nya soctant har vinterkräksjukan, vilket betyder att de inte vet när jag kan få en tid att träffa henne, så hon kan fräsa igång mitt ärende, så jag kan få pengar. Alltid lika spännande att leva mitt liv, vettu!
Jaha, det där var ju inget vidare kul, tänker ni. Nej, det är det inte heller, men några bra saker har jag ändå upplevt sen sist, så jag tar och listar dem med, så känns det lite bättre för mig i alla fall:


  • Jag har klippt mig, chop chop till axlarna ungefär, med ett par långa flätor med silverpärlor i. Tjusigt värre.
  • Jag har alltså flyttat, och bor numera i en cp-stor lya norr om stan, tillsammans med en ny, men finfin vän.
  • Fastighetsskötaren var just här och tätade draget, i alla fall tillfälligt, eftersom det tydligen är bäst att täta sånt i plusgrader. Men det är redan varmare i alla fall, hurra!
  • Jag såg "The King's Speech" på förhandsvisning för ett par veckor sen, med min nya roomie, och jag kan inte annat än varmt rekommendera den. :)
  • Jag fick biopresentkort i julklapp av mamsen, vilket gör att jag kan gå och se både "True Grit" och "Black Swan" rätt snart, hurra igen!
  • Snart är det Oscarsgalan!
  • Vi ska hysa ett smärre temmelparty här hemma, där vi ska försöka oss på att baka temlor. Och att äta dem sen.
  • Jag har 145 olästa böcker i mina hyllor, mums.
  • Jag har börjat skriva så smått för min kamrat Brekis nystartade fanzine CSICON.org
  • Jag har skaffat en tumblr, och glömt berätta här om den. (Jag vet att jag sa att jag inte fattade meningen med tumblr för inte så länge sen, och egentligen finns det ju ingen direkt mening heller, det är bara ett ställe där man kan klicka att man gillar en massa bilder och citat och texter, ungefär. Märkligt, men smått beroendeframkallande.)
  • Mitt nya hem är på god väg att bli förträffligt fint.
  • Jag har två födelsedagsfester att se fram emot de kommande helgerna.
  • Snart är det mars, och efter det: april och maj, och sen är det jävlar i mig sommar!
  • Ålen kommer hit om ett par veckor, åh, lyckan vet inga gränser!
Ja, det var nog det hela, skulle jag påstå. Nu ska jag försöka mig på att öva upp ett sätt att presentera mig själv på ett fantastiskt vis så jag kan ringa och tracka företag om praktikplatser imorrn. Wish me luck!

Etiketter: , , , ,

6 Åsikter

Blogger Henrik:

I vanliga fall brukar "ursäkta att jag inte postat men nu ska jag börja med det igen"-inlägg betyda början till slutet för bloggar och websiter, men i det här fallet TROR JAG PÅ DIG! YOU CAN DOO IIIIT

16:13  
Blogger Anna Nio:

Henrik: Hahaha, med tanke på att det händer titt som tätt så är det ingen fara. ;D Jag går i perioder om hur mycket tid och kraft jag orkar ägna åt ye good ole blog, samt att jag ibland känner mig helt oinspirerad, och då blir det inte heller mycket skrivet, förstås. Men att jag skulle lägga ned helt känns inte vidare troligt i nuläget, eller inom överskådlig framtid. :)

Saknar man mig för mycket kan man börja spana på min tumblr istället. Eller också, förstås. :D
Och tack för förtroendet!

19:13  
Anonymous Anonym:

hej! vad är crohns för något? :/

18:33  
Blogger Anna Nio:

Anonym: Hej! Det är en kronisk, inflammatorisk tarmsjukdom (i tunntarmen). Jag har vetat om att jag har den sedan jag var nio bast, men har klarat mig väldigt bra med ett stort skov (= aktiv sjukdom) vid femton års ålder, sedan var allt easy breezy beautiful tills jag åkte på ett mer smygande, men ändock rejält skov, som härjade hela förra året.

Finns mycket info på nätet om man vill veta mer, jag är lite för trött för att hitta några bra länkar själv, dock. ;)

22:17  
Anonymous bror:

Fanzinet verkar intressant syster! Om jag kommer ihåg skall jag försöka titta in där då och då...:)

09:03  
Blogger Anna Nio:

Erik: Hurra, ja, gör gärna det. Jag har inte skrivit så mycket än, men det kommer vad det lider. :)

11:04  

Skicka en kommentar

<< Home